Inför mappning / justering

Nedan hittar du en lista som är bra att tänka på inför mappning / justering i vår rullande landsväg . Felar det på något av dessa punker så KAN vi vara tvugna att avbryta justering och måste då ta ut viss ersättning oavsett slutförande eller ej.

Lättåtkomligt lambda-uttag M18x1,5
Prova så att pluggen lossnar samt att gängorna är ok.

På turbobil bör den sitta UPPÅT på downpipe inom 20cm av Turboaggregat, På bilar utan turbo skall uttaget sitta efter sista kollektorn INNAN eventuell katalysator.


Avgassystem
Inga läckage får finnas samt kolla skicket på hela system så de ej är ihoptryckt
Kontrollera att inte katalysator inte är igensatt.

INGA sidepipes , hoodpipes och liknande (screampipe på wg untantaget)

Avgassystem MÅSTE sluta bak på bilen och finnas möjlighet att koppla 
på utsug.


Laddtrycksreglering
Om laddtryck behöver justeras mekaniskt så görs detta av kund! tänk på att ha ett bra system för att höja och sänka laddtryck som är lätt åtkomligt.


Läckage
Kontrollera NOGA att de ej finns olje, vatten, bränsle samt luft läckage.

Om det förekommer och sanering behövs kommer en avgift att
debiteras.

Bränsle
Se till att de finns bränsle i tanken samt att pumparna fungerar.
Se även till att rätt bränsletryck är inställt.


Olja/vatten/glykol
Kolla så att de finns korrekt mängd olja i motorn samt att kylsystemet är väl avluftat , 

Däck
INGA vinterdäck med dubb!!!!
Rally/folkrace/slicks avråder vi från att köra på (förluster i bänken blir långt högre och era siffror blir kraftigt påverkade)

Kolla över skicket på däcken ska vara i godkänt skick inga torrsprickor eller bulor får finnas.


ECU (Bränsle/tändbox lh2.4)
Behövs specialkablage till ditt eftermarknadssprut TA MED DETTA !!

Vid LH2.4 justering demontera inredning så boxarna är lättåtkomliga.

Vid om mappning av original styrsystem behöver vi veta att du har rätt boxar som vi kan manipulera fråga innan om nummer på boxar.


Elsystem / Inkoppling

När du byggt egen kabelhärva till eftermarknadsprut och / eller modifierat befintlig härva i bilen , kontrollera eventuella skarvar / kontaktering , glappande anslutningar kan vara mycket svårt att felsöka på plats.


Kamremskåpa
Demontera kåpa för att snabbare kunna justera kamaxel.


Varvräknare
För att synkronisera rullande landsvägen MÅSTE vi ha en fungerande varvräknare!

Bromsar
Kontrollera att bromsarna löper lätt och inget kärvar och
att de finns tillräckligt med bromsbelägg kvar.